Vážení mořeplavci,

opravdu upřímný dík za Vaše emaily, telefonáty a slova podpory. Děkujeme za ohleduplnost, vstřícnost a pochopení, bez kterých bychom současnou situaci nezvládli. Přejeme Vám, aby ten zmatek, chaos, pandemie, restrikce a nervozita co nejdříve skončily. Snad si brzy budeme moci zajít na pivko, usmát se na sebe, obejmout se a podat ruku na znamení přátelství. Od srdce Vám přejeme, abychom si znovu mohli užít života, dětí, poznávaní nových zemí, kultur, gastronomie a nádherných míst a lidí. A také, aby naší zemi vládli lidé rozumní, kteří ji dokáží a zvládnou řídit ve prospěch obyvatel.   

NOVINKY Z RIVIERA TOUR -soubor v PDF ke stažení zde

S obrovskou úctou,

Hanka a Pavel ČÍŽOVI


VŠICHNI ZPĚT NA PLAVBY

Jak si můžete přečíst v článku v tomto čísle, všech 19 lodí společnosti MSC Cruises se v následujících měsících vrátí na moře. Během bezmála 2 let pandemie jsme přivítali nové lodě MSC Virtuosa a MSC Seashore a většina ostatních plavidel prošla rekonstrukcí. Proto spouštíme novou speciální propagační akci VŠICHNI ZPĚT NA PLAVBY – VŠICHNI ZPĚT NA MOŘE, v rámci které můžete získat následující výhody:
- NÁPOJE ZDARMA: neomezená konzumace nápojů na lodi v rámci balíčku E-Easy
- ZDARMA WIFI: pro dvě zařízení, které můžou být neomezeně připojeny
BEZPLATNÝ KREDIT: ve výši 25euro na osobu, který lze využít na jakékoli další služby (exkurze, SPA, večeře ve speciálních restauracích)

Dle aktuálních informací budou všechny plavby od 1. května 2022 bez nutnosti „bublinových“ výletů MSC Cruises. Znovu tak můžete navštívit destinace sami nebo za asistence delegáta RIVIERA TOUR. Tato změna se vztahuje na plavby s dopravou a delegátem 383, 372, 374, 386, 373, 375 a 387 a na všechny plavby s vlastní dopravou v letním období již od 3990 Kč za balíček na osobu.

Ceny: podle aktuálních cen – je možno objednat v on-line objednávce přidáním balíčku služeb EASY-WIFI-CREDIT; kombinovatelnost: lze kombinovat s dalšími slevy držitelů voucherů/MSC Voyagers slevou/propagací pro zdravotníky; specifické podmínky: promoakce podléhá dynamickým změnám ceny a dostupnosti produktů


VŠECH DEVATENÁCT LODÍ MSC CRUISES SE VRACÍ NA MOŘE

Dominik Číž, 14. prosince 2021

MSC Cruises oznámilo návrat všech svých 19 lodí na moře. Cestovatelům tak během léta 2022 nabídnou téměř 500 plaveb s různou délkou a pestrým výběrem přístavů od severní Evropy až po Dálný východ – na své si tak podle plavební společnosti přijde opravdu každý.
ZMĚNY V SEVERNÍ EVROPĚ
MSC Virtuosa, kterou MSC Cruises oficiálně spustilo na konci listopadu v Dubaji, se během léta vrátí z Perského zálivu do vod kolem Velké Británie, kde nahradí MSC Magnifica. Ta převezme plavby z Hamburku, původně ohlášené pro MSC Orchestra (ta nově vyrazí do Portugalska). Spolu s ostatními nabídnou tyto dvě lodě v regionu více než 50 okruhů.

NOVINKA VE STŘEDOMOŘÍ
Ve Středomoří bude tras o něco méně (podle tiskové zprávy kolem 40), zato s větším výběrem plavidel – během léta zde bude operovat 14 lodí, které mořeplavcům nabídnou pestrou škálu tras od miniplaveb po 21denní okružní
cesty. Jednou z nejzajímavějších bude novinka v podobě 10denní plavby MSC Orchestra z Portugalska, která začne v Lisabonu a navštíví přístavy v italském Janově, na Sardinii, ve španělské Málaze, Cádizu, Alicante a Menorce, a také ve francouzské Marseille.
V západním Středomoří bude letos operovat také MSC Grandiosa, MSC Meraviglia, MSC Opera, MSC Splendida, MSC Seaview, MSC Seaside a na podzim také MSC Magnifica a MSC Poesia. Ve východním MSC Musica, MSC Fantasia, MSC Sinfonia, MSC Armonia a MSC Lirica.
NOVÁ LOĎ V KARIBIKU
Plavby Karibikem letos v létě nabídnou dvě lodě, nová vlajková MSC Seashore a MSC Divina. Vyplouvat budou z Miami a Port Canaveral a obě zastaví na soukromém bahamském ostrově Ocean Cay. Zajímavými budou jistě také plavby MSC Bellissima, která vyrazí na Dálný východ do Číny.


POTVRZENO: BEZPEČNOSTNÍ PROTOKOL MSC CRUISES FUNGUJE

Dominik Číž, 7. ledna 2022

Přibližně 120 osob. Tolik pozitivních na onemocnění COVID-19 v pondělí ráno 2. ledna 2022 odhalily laboratoře lodě MSC Grandiosa. Následné události a reakce úřadů i posádky potvrdily funkčnost bezpečnostního a zdravotního protokolu MSC Cruises, který je podle médií jedním z nejpřísnějším v oblasti světového turismu a služeb.
Podle italské televize Rai News byla většina pozitivních případů bez příznaků a nikdo nepotřeboval převoz do nemocnice. Odhalila je rutinní kontrola, kterou na začátku a před koncem plavby nařizuje zmíněný protokol. Všechny pozitivní v souladu s ním čekala okamžitá izolace v jejich kajutách a oddělený odchod z lodi.
Italské úřady je následně transportovali do domovů nebo do italských „covidových hotelů“. Po dezinfekci všech veřejných prostor na loď nastoupilo nových 700 cestujících a MSC Grandiosa s mírným zpožděním večer vyplula z přístavu.
Celá situace svým průběhem potvrdila funkčnost pravidel, které MSC Cruises, ve spolupráci s panelem expertů Blue Ribbon, na všech svých plavidlech nastavila v září 2020. V prosinci 2021 došlo k jejich dalšímu zpřísnění: na všechny lodě společnosti mohou nyní vstoupit pouze lidé s dokončeným očkováním proti covidu (nebo s protilátkami šest měsíců po prodělání nemoci).
Pavel Číž, ředitel CK RIVIERA TOUR, k tomu řekl: „Výše uvedené jen potvrzuje skutečnost, že plavby na moři jsou jedním z nejbezpečnějších způsobů trávení aktivní dovolené v současné době. Plavby MSC Cruises se postupně rozjíždějí od září 2020 a naše RIVIERA TOUR začala jako první CK v Evropě pořádat


NEW YORK NA VLNÁCH. NOVÁ LOĎ MSC SEASHORE VYPLULA DO KARIBIKU

Dominik Číž, 20. listopadu 2021

Flotila lodí MSC Cruises přivítala v druhé polovině listopadu nového člena. Vlastníci společnosti, spolu s italskou herečkou Sophií Loren, na bahamském umělém ostrově Ocean Cay zahájili provoz MSC Seashore, jedné z patnácti největších lodí světa. Její interiér i vnější prostory inspirovalo světoznámé město New York. Návštěvníci si tak na ní narazí na téměř desetimetrovou Sochu svobody nebo promenádu inspirovanou náměstím Times Square.

HISTORIE LODĚ
Příběh devatenácté lodě společnosti MSC Cruises se začíná psát v listopadu 2017. Při vyplutí lodě MSC Seaside vyšla zpráva o podpisu smlouvy na stavbu dalších dvou lodí nové generace, označených jako třída Seaside EVO. MSC Cruises tehdy oznámilo, že za ně loděnicím Fincantieri zaplatí 1,8 miliardy € (přibližně 46,8 miliardy korun).

 Stavba první z nich začala o rok později v severoitalském Monfalcone, v roce 2020 se MSC Seashore vydala na svou první testovací plavbu na moři. Další rok strávila v docích kvůli dokončení interiérů. Hotová loď byla společnosti předána letos v srpnu, její oficiální spuštění ale pozdržela pandemie koronaviru. Spolu s právě dokončovanou MSC Seascape se jedná o historicky největší loď postavenou v Itálii.

JEDNA Z NEJEKOLOGIČTĚJŠÍCH LODÍ NA MOŘI
Konstruktéři dostali za úkol co nejvíc snížit dopady provozu lodi na životní prostředí. Na MSC Seashore proto najdeme systémy, které téměř stoprocentně brání úniku oxidů dusíku a síry do atmosféry. Pod čarou ponoru je natřena speciálním nátěrem zabraňujícím zachytávání nečistot, který tím snižuje odpor vody a pomáhá tak dosažení větší efektivity při menší spotřebě paliva. Kromě toho je také vybavena technologií pro čištění vzduchu, která kromě bakterií dokáže zachytit také většinu virů.

DESIGN INSPIROVANÝ NEW YORKEM
Inspirace „Velkým jablkem“ se na MSC Seashore projevuje téměř všude. Kromě už zmíněné Sochy svobody, kterou naleznete uprostřed lodního kasina, a obchodní a zábavní oblasti inspirované náměstím Times Square, zde naleznete také rozsáhlou promenádu s téměř třicetimetrovou stropní LED obrazovkou, promítající ve dne v noci panorama manhattanských mrakodrapů, a mnoho dalších míst.

EVO-LUČNÍ PLAVIDLO
Název lodi znamená v překladu „pobřeží“. Je první členkou třídy Seaside EVO, která rozvíjí koncepci třídy Seaside (do které patří MSC Seaside a MSC Seaview). Posun je to opravdu výrazný: podle plavební společnosti bylo „evolučně“ přepracováno 65 procent všech prostor a návštěvníci tak na lodi najdou nová zábavní místa, bary, restaurace, dětské kluby a venkovní prostory, včetně čtyř designových bazénových areálů. Větší výtlak také umožnil přidat další kajuty.

MSC Seashore
Spuštěna srpen 2021 (opožděno)
Výrobce loděnice Fincantieri, Monfalcone
Výtlak 170 412 GRT
Délka 339 metrů
Šířka 41 metrů
Výška 74 metrů
Rychlost 21,8 uzlů (40,4 km/h)
Kapacita 5 877 pasažérů


DUBAJSKÉ ZAHÁJENÍ SLUŽBY MSC VIRTUOSA PROBĚHLO VE VELKÉM STYLU

Dominik Číž, 1. prosince 2021

Dvě lodě spuštěné během jednoho týdne. MSC Cruises pokračovala ve své tradiční listopadové krasojízdě oficiálním zahájením služby MSC Virtuosa, druhého plavidla třídy Meraviglia Plus. Jedné z největších akcí tohoto druhu v oblasti Blízkého východu se zúčastnili vedoucí představitelé Spojených arabských emirátů, včetně člena vládnoucí rodiny šejka Mansoora bin Mohammed bin Rashid Al Maktouma. 

SOPHIA LOREN OPĚT KMOTROU LODI
Jak už bývá u lodí této společnosti zvykem, kmotrou MSC Virtuosa se už posedmnácté stala hollywoodská hvězda italského původu Sophia Loren. Herečka spolu s kapitánem lodi Francescem Venierem slavnostně přestřihla pásku spojenou s lahví šampaňského. Ta se úspěšně rozbila o bok lodi a mohutná oslava, spojená s vystoupením zpěvák Rag´n´bone Mana a velkolepým ohňostrojem, mohla začít.

MSC Virtuosa je podle plavební společnosti jednou z nejekologičtějších lodí na světě. Její název pochází ze slova „virtuoso“, kterým MSC Cruises vzdává čest mistrovství konstruktérů lodi. Je totiž nejpokročilejší a nejmodernější lodí na světě.

VIZIONÁŘSKÉ MÍSTO
Důvodem pro volbu dubajského přístavu jako dějiště ceremonie jsou podle společnosti závazky, které k tomuto regionu má. V současnosti je totiž největší plavební společností, která zde operuje. Vládci Emirátů se naopak snaží o posílení pozice Dubaje jako turistického centra.

„Dubaj nadále směřuje k tomu, aby se stala jednou z předních světových turistických destinací a hlavním městem výletních plaveb na Blízkém východě. Neustále tím realizujeme cíl inspirovaný naším vizionářským vedením, aby se Dubaj stala nejoblíbenější, nejnavštěvovanější a nejvíce znovu navštěvovanou destinací,“ uvedl Helal Saeed Almarri, generální ředitel dubajského ministerstva hospodářství a cestovního ruchu.

PRVNÍ HUMANOIDNÍ BARMAN NA MOŘI
MSC Virtuosa je 331 metrů dlouhá, 43 metrů široká a téměř 65 metrů vysoká. Objednána byla v roce 2016, před oficiálním uvedením do služby plula na plavbách kolem Velké Británie. Pojme až 6 334 pasažérů, kterým nabízí 10 restaurací, 21 barů a lounge a 5 bazénových areálů, včetně aquaparku. Ve futuristickém baru MSC Starship Club se mohou nechat obsloužit jednou z největších atrakcí této lodi, prvním humanoidním robotickým barmanem, pojmenovaným Rob. 

Po nedělní oslavě loď vyplula na první plavbu Perským zálivem, kde bude až do dubna 2022. Klienti na ní mohou navštívit Dubaj, hlavní město Emirátů Abu Dhabi, soukromý ostrov MSC Sir Bani Yas Island nebo hlavní město Kataru Dauhá.

MSC Virtuosa
Spuštěna květen 2021
Výrobce loděnice Chantiers de l´Atlantique, Saint-Nazaire (Francie)
Výtlak 181 541 GRT
Délka 331 metrů
Šířka 43 metrů
Výška 64,9 metrů
Rychlost 22,3 uzlů (41,2 km/h)
Kapacita 6 334 pasažérů


ROZHOVOR
PAVEL ČÍŽ: COVID NÁS PŘIPRAVIL O DVA ROKY PRÁCE, ALE JEDEME DÁL

Dominik Číž, 31. ledna 2022

S Pavlem Čížem, ředitelem cestovní kanceláře RIVIERA TOUR, jsme se potkali v jeho kanceláři v době každoroční účetní uzávěrky. V průběhu dvaceti minut jsme v otevřeném rozhovoru probrali vliv pandemie na cestovní ruch, zdravotní opatření na lodích i situaci cestovní kanceláře.

Jak se pandemie projevila v cestovním ruchu? Dochází už k nějakému zlepšování, nebo situace spíše stagnuje?
Situace byla katastrofální od samého počátku, protože něco takového opravdu nikdo nečekal. Během různých předchozích „minipandemií“, jako byla ptačí chřipka, nemoc šílených krav a podobně, se všechno vyřešilo v rámci měsíců nebo týdnů. Proto jsme i nyní počítali s tím, že se udělají nějaká opatření a pojede se dál. I v minulosti taková opatření byla, ale všechno jelo a nikdo zde nebyl tak obrovský zásah do tohoto byznysu. Počítali jsme s tím, že během srpna 2020 už bude všechno v pořádku. Realita byla bohužel jiná a systém cestovního ruchu a navázaných služeb během pandemie defacto totálně zkolaboval.

Jak se tento „kolaps“ projevil?
Měli jsme uzavřené kontrakty zhruba za 100 milionů korun, což je vcelku velká částka. A o tyto uzavřené smlouvy jsme ze dne na den přišli. Byl to obrovský problém, protože plavby se prodávaly jiným způsobem než klasické zájezdy – spousta klientů u nás měla nakoupené zájezdy ne půl, ale klidně i dva roky dopředu. A tohle všechno se muselo zrušit. Pro nás to byla zničená práce téměř dvou let. Peníze za zájezdy jste nevraceli, klienti dostali možnost si plavby přesunout na pozdější termín. 

Jak na to reagovali?
Reakce byly různé. Zpočátku se to lidem pochopitelně nelíbilo, ale my jsme museli zvolit strategii, jakým způsobem se situací naložit. Největší problém je, že veškeré platby od klientů cestovní kancelář zkrátka nemá. A to si lidé pořád nedokáží uvědomit a snaží se řešit nějakou právní otázku a podobně. Ty platby jsou zkrátka zaplacené u plavební společnosti, leteckých společností a podobně. A každá cestovní kancelář, která je schopna tyto peníze nějakým způsobem vydobýt zpátky, tak je na tom velice dobře. Protože jsou i cestovní kanceláře, kterým partner, u kterého měli zaplacené zálohy, zkrachoval. A to je konečná.

A RIVIERA TOUR je na tom jak?
My jsme na tom velmi dobře. Máme obrovskou výhodu, že už téměř 20 let pracujeme s velmi silným finančním a obchodním partnerem, kterým je MSC Cruises, největší soukromá plavební společnost na světě. Společnost MSC nedělá jen výletní plavby, ale také nákladní dopravu. A o tu byl v koronavirové krizi obrovský zájem. To znamená, že MSC obrovským způsobem expanduje a může si dovolit „zadotovat“ i výletní plavby. A to je to, co nás drží nad vodou: víme, že naše partnerská společnost nezkrachuje a máme jistotu získání našich poukazů zpět.

Takže tuto jistotu můžeme u MSC Cruises považovat za vyšší než u jiných plavebních společností?
Ano, to určitě ano. Protože dnes jsou plavební společnosti, které už mají problémy, je na nich ochrana věřitelů a podobně. Už jsou tam zkrátka nějaké sankce, to ohrožení tady je. Možnosti MSC jsou vidět i na tom, co dělali během pandemie. Za prvé, neskutečným způsobem pomohli italské vládě, kdy dali svoje lodě k dispozici, aby se z nich v největší vlně staly polní nemocnice. A také využili doby covidu k tomu, aby lodi opravili, v době, kdy stály nečinně v přístavu. Ono totiž moře během třičtvrtě roku, kdy stojí na moři, dokáže loď totálně zničit. V přístavech jsme tak letos v létě mohli vidět lodě jiných společností v opravdu špatném stavu.


U tématu lodí ještě chvíli zůstaneme. Jak se pandemie projevuje přímo na nich? A teď nemyslím technický stav, ale celkovou atmosféru. Sleduješ tam nějaký posun?
Řekl bych, že ten posun je zcela zásadní. MSC Cruises vytvořilo speciální bezpečnostní protokol, které reflektuje covidovou situaci. Jako první plavební společnost na světě tak dokázala znovu rozjet plavby, a to už na konci srpna 2020. My jsme na to navázali v lednu 2021 a v dubnu jsme se stali první cestovní kanceláří v Evropě, která podle protokolu MSC pořádala zájezdové poznávací plavby. Roušky se na lodích nosí podle aktuální situace – to znamená, že pokud je situace složitější, musí se roušky nosit i v destinacích. Pokud jste třeba v Barceloně, kde je epidemie rozjetá, tak jsou nařízení pro klienty přísnější, a o dva dny později v Marseille už tak náročná nebudou. A Karibik je úplně o něčem jiném.

Teď nedávno tady byl případ 120 nakažených na lodi MSC Grandiosa v Janově. Jak se na to díváš?
Znamená to, že systém, který MSC vymyslelo, funguje. Když jsem mluvil s kolegou na pojišťovně, tak mi říkal: „Oni se tím tak trochu střelili do nohy, když přiznali, že se na tu loď mohlo dostat 120 pozitivních lidí“. Bylo to tím, jak pečlivě testovali a vyhodnotili situaci. Taky nemuseli dělat nic a dnes by o tom nikdo nevěděl a těch 120 lidí by se rozjelo po světě a roznášelo nemoc dál. 

Takže ten přístup je více zodpovědný, než by vyhovovalo obchodním zájmům – dalo by se to tak pojmenovat?
Ten přístup je nadřazen obchodním zájmům. Kdyby to tak nebylo, stačil by pro nástup na loď antigenní test. Nikde není napsáno, že to tak nutně musí být. Když přijedete na hotel do Itálie, tak vás na hotelu nikdo netestuje. U lodí je to naopak. Tam se testuje i přes nástupem. Je to sice přísnější, ale zase pak mají klienti větší pravděpodobnost, že se nenakazí.

Testuje se na lodi i během plavby?
Testuje. Zase je to podle toho, jak je rozjetá pandemie. To znamená, že třeba v letních měsících, kdy jsme o covidu téměř nevěděli, se dělaly testy jenom na začátku plavby. Teď je to podle destinací, do kterých loď připluje. Pokud je silně zasažená, testuje se i při vylodění, aby se klienti, kteří se vrací do Itálie a byli pozitivní, nemohli nakazit někoho jiného.

Jak se pandemie na lodích projevuje v rovině mezilidských kontaktů?
Je to jinak a z mého pohledu je to lepší. Není to taková „masovka“ jako dřív. Zatížení lodí je dnes zhruba 60 procent.

To je zhruba kolik lidí?
Záleží na lodi. Na velkých lodích, které byly třeba pro 5 000 lidí, jsou jich dnes maximálně 3 000, víc ne. A jde to poznat. Ale druhá, důležitější věc, podle mě je, že se lidi k sobě jinak chovají. Jsou daleko příjemnější, hodnější. I personál – je těžké je vidět, jak 12 hodin denně pracují v respirátoru, není to nic jednoduchého ani pro ně. 

A nepůsobí právě respirátor takovým „odosobnělým“ dojmem? Dokáže se přes nějak posádka k lidem „dostat“?
Ale ano. Jsou velmi příjemní, hodní. Všichni byli více než rok bez práce. A zejména pro ty, kteří živí celé rodiny a jsou ze zemí, kde nemají žádný sociální systém jako u nás, to bylo těžké. Zde dne na den přišli o všechno, Takže si dnes práce váží daleko více než my.

Když už mluvíme o lodích, jak to vypadá s očkováním nebo testováním v budoucnu?
To je dost špatná otázka v rámci marketingu. Nicméně, do konce března mohou na plavby jen naočkovaní lidé a je otázka, co bude dál. Celosvětový trend je takový, že je potřeba mít očkování. Už dnes je to tak, že bez něj nemůžete jet do Spojených států nebo Saudské Arábie. Je tam ale jedno ALE: podívejte se, jaké výsledky dnes třeba Saudská Arábie má. Očkování tam je povinné a covid skoro nemají. Stejné je to i v Emirátech. Když jsem byl loni v prosinci na Floridě, byl jsem obrovským způsobem překvapený jejich situací. Téměř jediný, kdo tam měl roušku, jsem byl já. A covid jako by tam vůbec nebyl. Když jsem pak začal pátrat, proč tomu tak je, tak se mi zdá, že je to kvůli tomu, jak vysokou mají proočkovanost a jak dodržují sociální distanc. V tom je ten zásadní rozdíl. u nás nedodržujeme v rámci covidových opatření nula nula nic.


KAM S NÁMI MŮŽEME VYRAZIT: SEDM PAHORKŮ MĚSTA ŘÍMA

Dominik Číž, 28. ledna 2022

Řím a jeho sedm pahorků. Každý, kdo prošel výukou dějepisu na základní škole, toto spojení zná. Tzv. Septimonium (z latinského septem – sedm a mons – vrch, pahorek) je nejstarším historickým územím bývalého hlavního města Římské říše. Všechny pahorky se nachází východně od řeky Tibery a jsou trvalou součástí římské mytologie, náboženství a politiky. Pojďme se na ně nyní společně podívat.

AVENTIN
Prvním v abecedním pořadí je Collis Aventinus, česky Aventin. Nejjižnější ze sedmi římských pahorků tvoří prakticky dva pahorky, dnes od sebe téměř nerozeznatelné. Nalezneme zde raně křesťanskou baziliku sv. Sabiny, ve které papež každoročně zahajuje postní dobu, a také dveře zahrady rezidence velmistra Řádu maltézských rytířů, jejichž klíčovou dírkou si každý den tisíce turistů fotí kupoli baziliky sv. Petra. 

CAELIUS
V dobách antického Říma se na Collis Caelius jižně od Kolosea nacházela sídla zámožných lidí, dnes zde naleznete vykopávky Caracallových lázní a několik kostelů.

ESQUILIN
Na sever od Kolosea se rozkládá Collis Esquilinus, sídlo městské smetánky a některých vládců města. Na jižním obočí si císař Nero nechal postavit ohromnou rezidenci Zlatý dům (Domus Aurea). Směrem k modernímu nádraží Termini na něm naleznete také kostel sv. Petra v řetězech, se světoznámou sochou „rohatého“ Mojžíše, a baziliku Panny Marie Sněžné, exteritoriální území Vatikánu.

KAPITOL
Collis Capitolinus je tím nejznámějším, a zároveň nejmenším. Pro jeho polohu, mezi Forem Romanem na východě a Martovým polem na západě, se jednalo o centrum a symbol moci starověkého Říma. Má taktéž dva vrcholky, mezi nimiž dnes leží slavné kapitolské náměstí přístupné po schodišti od Michelangela Buonarrotiho. Na severním úbočí stojí neoklasicistní Oltář vlasti, známý také jako památník Viktora Emmanuela II.

KVIRINÁL
Podle pověsti sídlili na Collis Quirinalis Sabinové, jejichž dcery unesli římští mladíci během události známé jako „Únos Sabinek“. Od republikánské doby byla místem přepychových vil, protože zde byl lepší vzduch než u řeky. Dnes se zde nachází sídlo italského prezidenta a slovo „Kvirinál“ se tak někdy užívá jako označení italské státní moci.

PALATIN
Na Collis Palatinus bylo podle pověsti italské hlavní město založeno. Leží ve středu historického centra a v císařské době na něm stálo množství velkolepých budov. Dnes je oblastí zřícenin a archeologických vykopávek, které přitahují miliony turistů ročně.

VIMINÁL
Se sousedním Kvirinálem tvořil Collis Viminalis původně jeden pahorek. Dnes na něm najdete zbytky Diokleciánových lázní a sídlo italského ministerstva vnitra.


ZÁPISKY Z CEST: NÁVRAT DO ARABSKÝCH EMIRÁTŮ

Všechno zlé je k něčemu dobré. Představte si, že nemáte jinou možnost než přiletět do Dubaje o půlnoci, ale naloďujete se až dopoledne. Co s tím? Půldenní čekáni někde v hale není tím nejlepším začátkem dovolené… A tak jsme dali hlavy dohromady a připravili pro naše klienty nový výlet.

DUBAJ
Východ slunce na moři, to zná každý. Ale co takový východ slunce v poušti? Tak právě tím začala naše první post-covidová plavba v Arabských Emirátech. I přes náročnou logistiku a nutnost přípravy všech dokumentů se vše nakonec povedla. Po nočním výletu do pouště je našim dalším cílem Expo, světová výstava, která se tuto zimu koná Dubaji, největším městě Spojených arabských emirátů. Začala 1. října 2021 a jejím tématem je „Connecting Minds, Creating the Future", což znamená spojování myslí, vytváření budoucnosti. Další dílčí témata jsou udržitelnost, mobilita a vytváření příležitostí. Podle ohlasů klientů opravdu skvělý zážitek.

ABU DHABI
Sídlí zde prezident Spojených arabských emirátů Chalífa bin Saíd Ál Nahján vládce emirátu Abú Dhabí. V tomto městě má své sídlo také jeho bratr Mohamed, korunní princ emirátu a generál ozbrojených sil. Sídlí zde také vláda a federální úřady. Abú Dhabí je zároveň hlavním městem stejnojmenného emirátu, největšího ze sedmi emirátů a je jeho hlavním obchodním a kulturním střediskem.

DUBAJ
Vracíme se do Dubaje. Dnešní odpolední výlet se protáhl až do nočních hodin. Ale stálo to opravdu za to. Hodně jsme toho viděli i díky naší partnerské cestovní kanceláři, která nám všechny výlety a organizační záležitosti zařizuje. Je dobré mít v destinaci profesionála, který má nejen znalosti, ale dokáže vám pomoci, a to vše s ochotou a úsměvem.

NÁVRAT DO ČR

Asi největším problémem celé plavby je přílet do ČR. V Praze na letišti po nás chtějí dokumentaci a vyplnění dotazníků, které by při dokončeném očkování neměly být potřeba. Nad tím zůstává rozum stát. Tady už nejde ani tak o covidová opatření, ale o to lidem cestování co nejvíce znechutit. Zatím se to úředníkům odpovědným za tyto restrikce stále dobře daří. A neuděláte s tím nic.


KDE SE PRÁVĚ PLAVÍME:
PRVNÍ POSTCOVIDOVÁ PLAVBA NA MSC SEASHORE V KARIBIKU

Pavel Číž, 27. ledna 2022

Den 1.: Tak zase na cestách. Odlet byl hektický. Všechno do puntíku připraveno a cca 6 hodin před odjezdem jsme se dozvěděli, že kolegyně delegátka nemůže jet, protože "covid karanténa". Co teď? Se skupinou do USA musíme ve dvou a další dvě delegátky se právě vrátily z plavby. Moje žena, ta mě vždy podrží. Opravdu oceňuji její výkon. Za 3 hodiny dokázala koupit nové letenky, udělat ESTu, nechat se otestovat a sbalit na cestu do USA. To dokážou jen silné ženy, o které se můžete opřít. Díky Hanko.

Cestou při čekání na letištích máte spoustu času na přemýšleni. Třeba o tom, v jaké době to žijeme. Nesnáším jídlo na letištích. Paříž vyhrává. Tady se jí zdravě. Všude jen saláty a žádný kus masa. Pro mě, starého páprdu, který vyrostl na rajské, svíčkové a vepřu knedlu zelu je to šílené. Koupím salát a zazdím to pivem. Ze salátu éčka přímo dýchají a pivo mám rád točené 😀. Jen přemýšlím nad tím, jak si tu hrajeme na zdravou stravu, a přitom jíme jídlo plné chemie. Jak si hrajeme na „zelené“ a jen já za ten oběd vyprodukoval tolik odpadu, že se za to stydím. Jsem stará konzerva, ale pořád preferuju jídlo z talíře, pivo z lahve a kovový příbor. A s těmito myšlenkami sedám do letadla.

Deset hodin letu je fakt opruz. Ale už to mám za ty roky vychytané: žádné kafe před odletem. V letadle na začátku k jídlu vínko a pak okopírovat sedačku vlastním tělem. Základ je bunda nebo svetr a čepice na hlavu (z klimy v letadle totiž bolí hlava). Pak už to "zalomím" a 7 hodin spánku. Po probuzeni je to do Miami už jen 1500 km. A tak ve zbytku času píšu tento příspěvek. Musím pochválit AIR FRANCE. Hodné usměvavé letušky, velmi dobré jídlo i víno. Opravdu skvělý servis.

Za chvíli přistáváme. Imigrační, kufry a hurá na Miami. Moc se těším na lidi v naší skupině. Ještě v USA nebyly a pokud zde někdo přijede poprvé, je to pro něj zážitek. U nás doma sněží a je kolem - 5 a tady něco kolem třicítky. Miami, to jsou obrovské extrémy. Na jedné straně víte, že tu bydlí nejbohatší lidé světa, a na druhé je – Malá Havana. Ale právě ta vás vezme za srdce.

Den 2.: V USA je to s jídlem občas složité, zejména pokud preferujete domácí stravu. Naštěstí je ale právě Miami směsicí tolika národnosti, že si tu svoji kuchyni najde snad každý. My dnes zašli do skvělé italské restaurace. Hezky upravená, přivítali nás v italštině, skvělé těstoviny s plody moře nebo pizza. Dobré to bylo, chutné to bylo a skvěle jsme si popovídali. Díky za hezký večer, přátelé.


Tak trochu jiný přístup ke COVIDU. Jsem v Miami znovu po dvou měsících. Již dříve jsem psal o rozdílnému přístupu ke koronaviru u nás a v USA. Teď musím svoje informace rozšířit. Tady to opravdu žije a ani nepoznáte, že nějaký covid je. Plné restaurace, bary, ulice. Lidi se baví, žijí. Zato testování se provádí na každém kroku. Přímo na ulici, jako by se prodávala zmrzlina, vás lákají, abyste se šli otestovat. My jsme se dnes testovali celá skupina. Žádná registrace a přihlašovaní do systému jako u nás. Zkrátka v 9 jsem přišel se skupinou 30 klientů neohlášen, udělaly se testy a za 20 minut hotovo. Než jsme přišli na hotel, měli jsme výsledky antigenních testů a za půl hodiny i PCR – celkem hodinu a půl i s potvrzením do emailu.
Pánové na ministerstvu – víte proč to tu jde? Protože tady to není na kšeft. Tady jsou testy zdarma pro všechny. Jen dáte jméno, datum narození a email. A hotovo. Chci jen zdůraznit, že u nás museli naši klienti zaplatit příplatek 4 500 Kč na osobu, (na letišti v Praze dokonce 7 500 kč !!!) aby v Ostravě dostali výsledek testu ještě ten den. A to je doslova "prasárna" podporovaná státem. Sorry jako.
Jinak jsme moc spokojení. Máme klid a jsme rádi, že je vše v pořádku a zítra se můžeme nalodit.

Zaujaly vás tyto příběhy?

Pokračování a další informace naleznete na Facebooku RIVIERA TOUR a také spousty fotek k tomu.


Kontaktní formulář

Máte nějaký dotaz? Neváhejte nás kontaktovat, vše vám vysvětlíme a pomůžeme