V neděli 29. října 2023 převzala Riviera Tour s.r.o. prestižní ocenění NEJLEPŠÍ SKUPINOVÝ PRODEJCE EMM 2023. Stalo se tak v rámci setkání prodejců MSC Cruises ze sektoru rozvíjejících se trhů (EMM), které proběhlo tento víkend při plavbě lodi MSC Seaview z Barcelony do Janova. Ocenění z rukou Angela Capurra, výkonného ředitele MSC Cruises, přebral Pavel Číž, generální ředitel CK Riviera Tour. Toho jsme se u té příležitosti zeptali na několik otázek.

Riviera Tour už podobná ocenění získala už i v několika dřívějších ročnících, proto nemůžu začít jinak, než slavnou otázkou na mistra Karla Gotta: "Opravdu jste to letos nečekal?"

PAVEL ČÍŽ: „Popravdě, opravdu nečekal. Měli jsme na začátku poměrně velmi dobře našlápnuto, jenže pak přišli „dravci“, cestovní kanceláře, které nás začali tlačit z prvních příček tabulek dolů. Nedá se jim konkurovat - není možné srovnávat náš trh s 10 miliony lidí se zeměmi, které mají populaci třeba 50 nebo 60 milionů a tržní sílu podstatně, podstatně vyšší. Každý,  kdo se dostal jen do nominace, je u mě opravdový borec a zaslouží si ocenění a úctu. To, že se nám podařilo dokonce zvítězit v kategorii BEST GROUP PRODUCER, je pro mě něco neskutečného. Je to ocenění 20 let naší práce, je naší loajality k MSC a potvrzení, že svou práci děláme dobře.“

Když jste ocenění přebíral, co se vám honilo hlavou?

PAVEL ČÍŽ: „Emoce, obrovské emoce. Když vás Ital označí frází „my friend“, už vím co to znamená. Není to jen pár slov. Je v tom vztah, úcta, závazek… Angelo měl po předání ceny dlouhý projev ohledně covidové doby, kdy jsme s RIVIERA TOUR začali jako první cestovní kancelář v Evropě rozjíždět postcovidové plavby a doslova mě přivedl k slzám. Tehdy to bylo opravdu šílené období, které jsme i díky němu a MSC zvládli. Nebudu lhát, i slzička přitom ukápla.“

Angelo Capurro řekl, že Riviera Tour tehdy "myslela jinak", mimo zajetá schémata a nabádal ostatní, aby to tak dělalo taky. To cestovka z malinké České republiky školila zahraniční cestovky?

PAVEL ČÍŽ: „Ale kdepak. Nic takového bychom si nikdy nedovolili. Náš úspěch byl vždy postaven na tom, že jsme šli hlavou proti zdi. Vždy jsme chtěli všechno dělat jinak než ostatní. Byli jsme mezi prvními, kteří začali prodávat plavby v České republice, pak jsme spustili zcela nový projekt #UplneJinaDovolena - plavby s dopravou a službami delegáta. Následně jsme začali provozovat plavby s vlastními autobusy a byli jsme první, kdo začal prodávat zájezdy FIRST MINUTE v době kdy FIRST MINUTE v České republice bylo sprosté slovo. Jdeme svojí cestou, nedíváme se nalevo a ani napravo. Máme zcela jasnou vizi, od samého začátku a za tou si jdeme.“

Jak probíhá spolupráce s MSC Cruises? Je to opravdu všechno postaveno na dobré smluvní dohodě?

PAVEL ČÍŽ: "To je právě ten klasický pohled na byznys, který u nás přetváříme. Právě včera jsme si povídali se Soniou Addiletou, manažerkou z MSC, že to není o kontraktu. Je to o lidech - těch, kteří Vám pomůžou a kteří vám chtějí pomoci a vy se jim naopak snažíte jich pomoc opětovat. MSC rovná se rodina. To není fráze, to tak opravdu je. Nedovedu si představit , že bych dosáhl úspěchů bez pomoci Angela, Achilleho, Sonii, Roberta… A nedovedu si představit dosažení takových úspěchů bez pomoci a zázemí rodiny a především díky skvělé práci našich zaměstnanců“

Co si na tomto úspěchu vážíte nejvíc?

PAVEL ČÍŽ: „Asi toho, že jsme se z malé cestovní agentury z valašské vesnice vypracovali do pozice cestovní kanceláře, která nejenže přerostla možnosti regionu, ale i samotné České republiky. Dnes je RIVIERA TOUR největším prodejcem plaveb MSC  Cruises v ČR a i dnes udává trend cestování na výletních plavbách. Pro mě je to potvrzení „amerického snu“ - když máte vizi a víte, za čím jdete, dosáhnete toho. A je jedno, jestli jste z Ameriky, Prahy, Brna nebo z malinké vesničky na Valašsku. Je to jen a jen na Vás.“

Jaké plány máte do budoucna?

PAVEL ČÍŽ: „Ocenění je pro nás obrovský závazek. Chceme udržet stejnou pozici a růst. Ano, udržet se, konkurence je dnes totiž dravá, rychlá, někdy i bezohledná. Udržet si pozici tak nebude jednoduché. Aktuálně dokončujeme stěhování kanceláří do nových prostor a od prosince spouštíme několik nových projektů, které opět výrazně změní pojetí nabídky výletních plaveb v našem regionu. Je to opět výzva, nové odhodlání. A je to opět naše úplně jiná cesta“

Jdete oslavovat?

PAVEL ČÍŽ: "Dáme si skleničku, to se patří. Ale na velké oslavy není prostor. Máme 50 klientů na plavbě s lodí MSC Poesia do Istanbulu, zapár dní jedem na  MSC World Europa s 200 klienty a souběžně s tím budeme mít dalších 50 klientů na plavbě MSC Armonia východním Středomořím a dalších 50 letí za dva týdny na MSC Seascape do Karibiku. K tomu budeme spoustět nové projekty. Oslavy necháme až na čas kolem Vánoc a s tím, kolik toho máme, budou spíše ve znamení odpočinku a pohody s rodinou.“

Díky moc za rozhovor!

Kontaktní formulář

Máte nějaký dotaz? Neváhejte nás kontaktovat, vše vám vysvětlíme a pomůžeme